Köp- & leveransvillkor

Försäljnings- & leveransvillkor vid köp av varor på www.new-feet.se

www.new-feet.se ägs av
New Feet Medical Footwear A/S, 
Langelandsvej 6,
DK-8940 Randers SV,
CVR-nr. DK27508723,

Telefon . +46 08-44 68 20 40, mail: kundservice@new-feet.se.
 
Avtalet ingås på svenska. 

Ångerrätten gäller bara för privata konsumenter som handlar via  www.new-feet.se. 

Betalning & leverans 

Dessa betalnings- och kreditkort kan användas:
  • Klarna
  • Visa
  • MasterCard
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
 
Pengarna dras på kortet när varan skickas i väg. 
 
Om du har beställt flera varar, och en av vararna er i restorder, dras inte pengarna av kortet förrän varan skickas i väg. Det kan aldrig dras av ett större belopp än det som du har godkänt vid köpet. 
 
Priserna er specificerade i SEK. 
 
Förutom priset tilläggs evt. pris för frakt. Du väljer fraktform i slutet av beställningen. Betalningsavgift kan komma i tillägg, beroende på den valda betalningsformen.   
 
Du kan välja följande leveransmetoder:
 
PostNord MyPack Collect
Du bestämmer vart vi skal leverera paketet och du får ett meddelande när du kan hämta ut paketet. 
 
PostNort Mypack Home
Vi skickar paketet hem till dig direkt.
 
Schenker Packe Shop
Du väljer vilken Schenker Packe Shop vi skal leverera till och du får ett mejl eller meddelande när du kan hämta ditt paket. 
 
Vi levererar gratis till dig hos Post Nord Collect vid köp för över 1000,- SEK och du kan få leverans till hela Sverige – vid köp under 1000 SEK kostar det 99 SEK. 
 
Andra leveransalternativ kostar:
PostNord My Pack Home: 139 SEK
Schenker Packe Shop: 109 SEK
 
Vi levererar varan inom 5 vardagar efter ditt köp.
 

Ångerrätt 

Du har alltid rätt at ångra ditt köp innan 14 dagar.

Om du har köpt flera varor på en order, kan du välja att ångra på några eller alla. Se vänligen om återbetalning av leveranskostnader nedan.

Ångerrätten gäller 14 dagar efter den dagen där varan har mottagits.  

Om du har beställt flera varor på en order och vi inte kan leverera alla på samma tid, gäller ångerrätten från den dagen där du fysiskt mottagit den sista vara.  

Så utöver du ångerrätten

Om du vill ångra köpet ber vi dig meddela oss detta innan ångerfristen löpt ut, antigen genom att skicka ett mejl till vår kundservice på kundservice@new-feet.se eller via New Feet Medical Footwear A/S, Langelandsvej 6, DK-8940 Randers SV, +46 08-44 68 20 40 eller genom att använda returformulären.

Du kan inte ångra genom att neka att motta varan eller att inte hämta den utan att du ger oss besked att du ångrar. Ångerrätten gäller om du ger besked innan ångerrätten utlöpt.

Returnering

Om du ångrar ditt köp måste du skicka varan till oss utan onödig försening och senast 14 dagar efter du har meddelat oss att du ångrar köpet. Tidsfristen är uppfylld om du returnerar varorna innan 14 dagar. 
 
Varorna kan returneras genom samma transportör som levererat dina varor genom att använda retursedeln som följde med ditt paket. Hanteringen framskyndas, om du fyller i retursedeln med namn, adress, ordernummer och orsaken till returen.
 

Återbetalning av pengarna vid returnering

Om du beställer flera par, behåller ett par och returnerar resten, är returen gratis.

Om du returnerar alla par, betalar du frakten själv och vi drar 140 SEK av inbetalat belopp. Om du är osäker på vilken storlek du skal välja, kan du beställa flera storlekar och returnera de som du inte önskar att behålla. Kontakta oss på kundservice@new-feet.se eller telefon 084-468 20 40 om du behöver hjälp att hitta rätt storlek.  

Vi återbetalar beloppet utan onödiga förseningar och senast 14 dagar efter det datum som vi fått meddelandet om din ånger av köpet. Vi kan dock hålla tillbaka återbetalningen tills vi mottagit vararna retur eller tills du har skickat oss dokumentation på att du skickat retur vararna. 
 
Vi återbetalar genom samma betalningsmetod som du använde ved den ursprungliga transaktion, om inte du uttryckligen har accepterad annat. Oavsett påläggs inte du någon form av avgifter som ett resultat av återbetalningen.
 

Provning av varan och emballage 

Du är bara ansvarig för en möjlig försämring av varans värde som beror på annan hantering av varan än den som är nödvändig för att fastställa varans egenskaper och det sättet som den fungerar på. Du kan vanligtvis undersöka varan på samma sätt som man kan och får i en butik, men du får inte börja använda den.

Om du har använt den på ett sätt som man inte får eller kan i en butik eller som i vår bifogade guide och vi inte kan sälja den igen, har vi rätt att dra av en summa på det belopp som vi återbetalar.

Prisavdraget skal motsvara den värdeminskning som skett jämfört med varans ursprungliga värde i nyskick.
Om inte varan länger har ett handelsvärde återbetalar vi inte köpesumman. 

Varan skal alltid skickas i originalförpackning om du fått med sådan vid köpet, t.ex. skokartong eller skopåse. Originalförpackningen skal vara i ursprungligt skick. Varan skal skickas retur inom 14 dagar räknat från att du meddelat oss att du vill utöva din ångerrätt. Du bör dessutom säkerställa dig att varan är säkert packat när du skickar retur den. Du är ansvarig för  paketet/vararna tills vi mottagit den.

Reklamation – om det är något fel på varan

Som konsument har du rätt att inom tre år från köpet reklamera varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.  

Du har rätt att inom tre år från köpet reklamera varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Skulle du få en defekt, fellevererad vara eller om det är något annat som avviker från din beställning så kontakta vår kundservice kundservice@new-feet.se, så snart felet upptäcks. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet ska alltid anses ha lämnats i rätt tid.

Vid reklamationer använd den bifogade retursedeln som kommer i paketet, glöm inte att ange orsaken till reklamationen. När reklamationen godkänts av oss kommer vi att återbetala dig det du betalt för den felaktiga varan.

Kom ihåg att varan alltid måste skickas i försvarlig emballage och få ett kvitto för försändelse. Göm detta kvittot inkl. uppgifter om fraktkostnader och gärna track/trace-nummer.

Klagomål

Om du önskar skicka klagomål kan du göra detta på följande adress: 
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, DK-8800 Viborg eller på www.forbrug.dk. 
 

Senast uppdaterad den 3/7-2024